donderdag 6 november 2014

Maatschappij next level?

Ik droom wel eens van een mooiere wereld. Nee. Cut the crap... Na alles wat er allemaal gebeurt, kan dat wel nog?

Al van kleinsaf heb ik het gevoel dat de wereld er veel mooier uit zou kunnen zien. Als we elkaar beter zouden begrijpen. Misverstanden, gebrek aan een juist inzicht, een gebrek aan kennis en een gebrek aan communicatievaardigheid zorgen voor heel veel leed op deze planeet.

Het delen van kennis en het verspreiden van positieve energie, daar kunnen media bij helpen. Ik denk dat daar de ware kiem zit van mijn passie voor broadcast. Maar dat terzijde.

Is een samenleving mogelijk waarbij iedereen harmonisch kan samenleven? Dat vraag ik mij vaak af.

Ik denk dat het beter kan dan vandaag.

Jean Philip De Tender illustreert in zijn blog 8 simple lessons in management hoe hij alvast 363 nachten per jaar goed slaapt. Mooi geschreven. Richtlijnen die ik ook probeer te volgen in mijn leven. Omdat ik denk dat wij allemaal beter zouden slapen als wij die durven volgen. Omdat ik denk dat dit de weg is naar een vrolijkere en meer harmonieuze samenleving.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten