dinsdag 22 januari 2013

Marketing - Basis voor een sterker merk


Op zoek naar een USP (Unique Selling Proposition)? Wil je je merk versterken? Uit welke richting wil je de wind laten waaien voor je missie en visie?

Think out of the box? Makkelijker gezegd dan gedaan. Echter, begin eerst bij je klant. Waarom kiest hij voor jou? Wat zijn zijn echte noden?

Wanneer ik een communicatieanalyse maak, zoek ik altijd naar de basis strategieën, de dieperliggende drijfveren. Het overlopen van de verschillende mogelijke basisstrategieën is ook als een radar. Het is een manier van werken die inspirerend werkt om sterkere ideeën voor een communicatiestrategie uit te werken.

Ik maak de oefening niet alleen voor de klanten, maar ook voor de werknemers en de potentiële werknemers. En zelfs voor de andere stake holders. Zo kun je je een coherenter merkverhaal uitpuren dat veel sterker is. Een verhaal dat beter klopt met de realiteit en dat ook effectiever is, en ook een langere tijd kan meegaan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten